torsdag 11. februar 2010

Olympiasjal

Jeg har vært veldig vinglete mens jeg forsøkte å finne ut hva jeg skulle lage under OL, men nå har jeg bestemt meg for Shetland Triangle Lace Shawl av Evelyn A. Clark. Garnet er Bugga! fra Sanguine Gryphon, i fargen Question Mark Butterfly. Jeg har 250 gram av det, så det kan bli et stort sjal.


Om jeg vinglet da jeg skulle velge prosjekt, så var jeg aldri i tvil om at jeg ville gi meg selv en utfordring under OL ved å strikke mitt første sjal. Spørsmålet var bare hvilket. Dette virker som et sjal av passe vanskelighetsgrad, og jeg tror et stort Shetland Triangle kan bli perfekt til hverdagsbruk, til å ha over skuldrene når det er kjølig i godstolen, og til å slenge over en t-skjorte når jeg er på seiltur og sommerkvelden på skjæret blir litt kjølig.

Jeg stiller med sjalet mitt for Team Sanguine Gryphon i Ravelympics, og der er reglene strenge på at man ikke kan begynne arbeidet før under åpningsseremonien. Dermed blir jeg sittende våken klokka tre natt til lørdag og se på ol-ilden og starte på sjalet. Jeg synes det er litt stort å tenke på at det sitter strikkere over hele verden som starter et nytt prosjekt samtidig.

Jeg har nøstet opp garnet, har lest og forstått oppskriften (tror jeg), og har til og med strikket en liten prøvelapp. Jeg har splitter nye Harmony Wood-pinner, og har laminert oppskriften så den ikke blir ødelagt av kaffeflekker. Jeg er klar!

2 kommentarer:

  1. Perfekt begynner sjal!!!! Man setter seg inn i mønsteret temmelig kjappt...nydelig garn!!!

    SvarSlett
  2. Fin farge:) Så lurt å laminere opskrifter, den ideen skal jeg stjele.

    SvarSlett